Influencer Marketing Specialist

Azienda

Realtà storica con un brand conosciuto a livello mondiale operante nel settore Luxury.

Descrizione

Experis ricerca per prestigiosa azienda operante nel settore Fashion& Luxury un/una Influencer Marketing Specialist.

RAL: EUR 30000 - EUR 40000
Inquadramento CTI
We are looking for enthusiastic and driven people with excellent problem-solving skills. If you are a team player who shows a positive and professional attitude at all times, is knowledgeable of the influencer world and already has a strong network of contacts in the influencer market, then you are the person we are looking for.

Daily tasks include:

-Identifying and building relationships with prominent influencers and thought leaders
- Managing relationships with press, affiliate partners and collaborators
- Coordinating asset delivery
- Monitoring competitor activity
- Evaluating marketing campaign outcomes
- Sourcing advertising opportunities
- Brainstorming new and creative approaches to influencer campaigns
- Keeping track of emerging trends, technology and influencers
- Liaising with the marketing team to create and coordinate marketing strategies that work across different channels
- Candidates are required to have a strong knowledge of luxury fashion brands, influencers and a targeted focus on the US digital market.
- Applicants must possess an EU work visa to be considered.

2 years' experience is preferred.
Native English speakers ONLY.

Luogo di lavoro:

Firenze

Disponibilità:

Assunzione diretta

Tipologia:

Full Time

Data pubblicazione:

17/04/2019

Codice annuncio:

500237357

Visualizzazioni annuncio:

1

Nome filiale:

IT & DIGITAL - EXPERIS RO

Numero di candidati ricercati:

1
NOTE LEGALI:
Experis è una compagnia eticamente responsabile. Il servizio è gratuito. I candidati ambosessi (L.903/77 - D.Lgs. n.198/2006) sono invitati a leggere l'informativa Privacy su www.experis.it Aut. Min. Prot. N. 1116 - SG - del 26/11/04.
Il titolare della registrazione e/o candidatura dichiara di essere a conoscenza delle sanzioni penali previste in caso di dichiarazioni mendaci o contenenti dati non più rispondenti a verità come previsto dal D.P.R. nº445 del 28.12.2000

Influencer Marketing Specialist

Firenze
Assunzione diretta
Full Time
17/04/2019
500237357
1
IT & DIGITAL - EXPERIS RO
1

Azienda

Realtà storica con un brand conosciuto a livello mondiale operante nel settore Luxury.

Descrizione

Experis ricerca per prestigiosa azienda operante nel settore Fashion& Luxury un/una Influencer Marketing Specialist.

RAL: EUR 30000 - EUR 40000
Inquadramento CTI
We are looking for enthusiastic and driven people with excellent problem-solving skills. If you are a team player who shows a positive and professional attitude at all times, is knowledgeable of the influencer world and already has a strong network of contacts in the influencer market, then you are the person we are looking for.

Daily tasks include:

-Identifying and building relationships with prominent influencers and thought leaders
- Managing relationships with press, affiliate partners and collaborators
- Coordinating asset delivery
- Monitoring competitor activity
- Evaluating marketing campaign outcomes
- Sourcing advertising opportunities
- Brainstorming new and creative approaches to influencer campaigns
- Keeping track of emerging trends, technology and influencers
- Liaising with the marketing team to create and coordinate marketing strategies that work across different channels
- Candidates are required to have a strong knowledge of luxury fashion brands, influencers and a targeted focus on the US digital market.
- Applicants must possess an EU work visa to be considered.

2 years' experience is preferred.
Native English speakers ONLY.
NOTE LEGALI:
Experis è una compagnia eticamente responsabile. Il servizio è gratuito. I candidati ambosessi (L.903/77 - D.Lgs. n.198/2006) sono invitati a leggere l'informativa Privacy su www.experis.it Aut. Min. Prot. N. 1116 - SG - del 26/11/04.
Il titolare della registrazione e/o candidatura dichiara di essere a conoscenza delle sanzioni penali previste in caso di dichiarazioni mendaci o contenenti dati non più rispondenti a verità come previsto dal D.P.R. nº445 del 28.12.2000